dimecres, 24 de març del 2010

L'Amistat

Ahir per lan nit, tornant d’un bar de veure la primera victòria del Barça de bàsquet sobre el Madrid en el primer partit de l’eliminatòria dels quarts de final de l’Eurolliga, vaig veure la llum i se’m va aparèixer l’equació bàsica de l’amistat. Amb l’eufòria de la victòria i les cerveses de més, vaig patir un d’aquells episodis d’il·luminacio que tan sovint es tenen quan pixes en estat d'embriaguesa, per exemple.

Així que, tal i com Einstein va visualitzar en un cert moment l’equació de la llei de la relativitat, jo he sintetitzat els components bàsics de l’amistat.



Madurant la idea, he intentat contrastar nombroses vegades la hipòtesi nul·la i sempre se’m confirmava la hipòtesi alternativa, tot i entenent que en funció de l’etapa vital, els components variaven el seu pes en l’equació.
Així doncs, els factors necessaris, però no suficients, per fonamentar l’amistat són:
  • El que rius amb aquesta persona
  • La capacitat per debatir sobre temes que un considera importants (debatir en el sentit de que aquesta persona t’aporta una visió de les coses que saps que, de vegades, et pot fer canviar d’opinió)

Més tard, donant-li voltes al tema, he rinxat el rínxol i incloent-me en les apostes pel proper Nobel (de premi, no de cigarret), he afegit un nou factor que passa a formar part de l’equació del que s’anomena parella.
  •  El sexe

Si en la relació amb la parella no trobem tots tres factors (el sexe més els dos anteriors), malament rai. I com en l’amistat, són factors necessaris però no suficients.
Què us sembla? Jo he trobat molt aclaridor, però m’agradaria obrir un debat i que algú em rebatís amb un dels següents arguments:
  1. Això està molt vist
  2.  En aquesta web ho expliquen molt millor (indicar web)
  3. No, si jo t’entenc…
  4.  Deixa de beure 

10 comentaris:

  1. Jo tinc quelcom a afegir. No sé si la seva fórmula és aplicable a l'amistat com a concepte més ample o només a l'amistat amb la parella (l'amistat feisbuquera és una puta). Tinc un problema:

    - no tinc costum de follar-me els meus amics

    - les meves amigues tenen el (puto) costum de no follar amb mi

    ResponElimina
  2. Sr.Remitjó: El sexe entra en joc com a element necessari si es tracta de parella. Pels amics/amigues serien necessaris els dos primers factors només, ara que si es vol ampliar, allà cadascú...
    En l'univers feisbuc res d'això existeix.

    ResponElimina
  3. L'embriaguesa produeix amistats ben curioses!. Conec una parella feliçment casada que es van conéixer treient la pota a la sortida d'una discoteca!: com a mínim porten 15 anys junts!

    ResponElimina
  4. Un altre punt important en una parella és que sigui del mateix club de futbol i/o bàsquet (si li agrada l'esport). Una forma d'estalviar-se baralles. T'imagines haver vist el partit al bar amb una parella del Madrid increpant?!

    ResponElimina
  5. Pensi que les victòries del Barça sobre el madrid combinades amb el factor embriaguesa multipliquen exponencialment l'amistat, fins al punt d'abraçar-se amb complets desconeguts (curiosament, mai desconegudes).

    ResponElimina
  6. Buf, el que vostè planteja no és "moc de pab". És un tema complicadíiiissim. Crec que reduïr l'amistat a dos punts és poca cosa. I que suman el sexe tinguem la parella perfecta...és un pèl simplista, no? pensi que quan es tenen fills el sexe va a menys (al principi, espero)però es guanya en un altre típus de complicitat que no té res a veure amb "el que rius amb aquesta persona" o amb "la capacitat de debatir"...no se si m'explico ;(

    ResponElimina
  7. Suposo que teniu raó:
    Cal tenir coses en comú (ja sigui vomitar com diu Txisky o ser del mateix equip de futbol).
    En referència al que planteja vostè, Noa, el meu plantejament resulta bàsic perquè vostè parla d'un nivell bastant expert (ha passat ja unes quantes pantalles).
    No prentenia simplificar-ho sino treure els elements clau i sense els quals no hi pot haver amistat. Quan entren els fills, sort té que ha guanyat en complicitats i no en discusions :)

    ResponElimina
  8. La fòrmula és correcta, però falta introduïr noves variables, com Facebook i Chatroulette.

    ResponElimina
  9. No, si jo t'entenc...i justament, amistat, riure i sexe `poden anar de la mà...però no passa res si fas tres coses repetides i cap de les altres dues, amb éssers diferents, oi?

    ResponElimina

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License