dijous, 29 de març del 2012

Marató 2012: per què tanta gent corre?

Com no podia ser d'una altra manera, diumenge passat vaig llevar-me amb l'objectiu de completar la meva tercera marató de Barcelona i, a poder ser, baixar la marca anterior. 
El millor de tot va ser que vaig poder complir tots dos objectius, tot i haver entrenat menys que els altres anys.
El pitjor de tot va ser que ja a partir de la mitja ja vaig començar a patir, que si un bessó carregat, que si l'isquio esquerra, que si fa molta calor, que m'he quedat sense bateria a l'mp3,...tot d'excuses que tenia per tirar la tovallola, però un esperit de lluita fora de tot dubte em va fer tirar endavant i superar els obstacles que un cos demacrat m'anava posant. Un cop acabada la marató, l'esperit de lluita se'n va anar de vacances. El cos demacrat no va callar fins ahir.

El cas és que tot i superar la marca he acabat en una posició molt més endarrerida que en les edicions anteriors. I això passa perquè cada vegada hi ha més gent que corre i gent que corre cada vegada més. Per què? Jo arribo a plantejar 6 raons per les que crec que això té tanta tirada, però si en teniu més, podeu afegir-les:

  • Córrer és gratis, encara que el calçat i certs complements valen un ull de la cara i que hi ha gent que paga un gimnàs per anar-hi a córrer o per fer grups de sortida i dutxar-se al gimnàs.
  • Quan corres, estàs tan cansat que tens la ment en blanc. T'estalvies tallers de meditació i/o d'altres tipus per desconnectar.
  • La paternitat aboca a córrer. Jo en aquest punt he estat precoç i havia començat abans, però quasi tothom que conec ha començat a córrer quan ha estat pare. És una fugida endavant.
  • Fer exercici és sa. Sempre es millor excusa escaquejar-te per anar a córrer que no pas per anar al bar a veure el futbol.
  • És una manera relativament fàcil d'establir objectius i anar-los aconseguint, fent pujar l'autoestima i estalviant-se novament algun taller i/o psicòleg i compensant les erosions morals de la feina i/o la parella.
  • Està ben vist. Abans era de matats, però ara és la moda més sana i saludable. Fins hi tot es parla de "running" en comptes de "córrer".



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Potser també t'interessa...

Related Posts with Thumbnails
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License